1. Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació de llengua anglesa
- Ampliació del camp semàntic i lèxic sobre temes generals d'interés pels alumnes i relacionats amb el seu àmbit personal, social i laboral: Relacions personals, laborals i socials. Vida quotidiana, personal, acadèmica i professional. Vivenda, llar i entorn. Activitats d'oci i temps lliure. Clima i medi ambient. Viatges i transports. Béns i serveis. Educació i formació. Salut i benestar físic. Ciència i tecnologia. Llengua i comunicació.
- Funcions o propòsits comunicatius: usos socials habituals de la llengua (salutacions, presentacions, agraiments, excuses i altres); control bàsic de la comunicació (repetir o sol·licitar repetició o aclariment i altres); informació general (demanar i donar informació i altres); coneixement, opinions i valoracions; desitjos, sensacions i sentiments; instruccions, peticions i suggeriments.
- Varietats d'us de la llengua: diferències entre el llenguatge formal i informal, parlat i escrit. Marcadors lingüístics de relacions socials. Les normes de cortesia.
- Diferències de registre i els accents. Utilització de registres adequats al context, a l'interlocutor i a la intenció comunicativa, al canal de comunicació, al suport, etc.
- Aprofundiment en els elements culturals més rellevants: similituts i diferències significatives entre costums, comportaments, actitutds, valors o creences que prevalen entre parlants de llengua anglesa i de la pròpia.
- Establiment d'intercanvis comunicatius i coneixement d'informacions culturals dels països on es parla la llengua anglesa .
- Anàlisi de la llengua anglesa com a mitjà de comunicació i enteniment entre pobles, facilitador de l'accés al coneixement, altres cultures i enriquiment personal.
2. Elements gramaticals, fonètics i d'ortografia de la llengua anglesa
- Revisió i ampliació dels continguts gramaticals del N2
- Us de regles de fonologia i ortografia
3. Desenvolupament d'habilitats lingüístiques per escoltar, parlar i conversar
- Comprensió del significat general i específic de produccions orals corresponents a diferents àmbits.
- Comprensió i inferència de significats no explícits, per captar les idees principals o per comprovar la comprensió utilitzant claus contextuals en textos orals sobre temes diversos.
- Comprensió global d'un missatge, sense necessitat d'entendre tots i cadascun dels elements del mateix.
- Elaboració de missatges orals sobre diversos assumptes relacionats amb interessos de l'alumnat o amb temes generals.
- Participació en discusions i debats sobre temes d'actualitat en els que s'expressen punts de vistes sobre un tema conegut.
- Intervenció en converses amb cert grau de fluidesa, naturalitat i precisió, sobre temes variats, utilitzant mecanismes de participació, interacció i negociació de significats.
4. Desenvolupament d'habilitats lingüístiques per llegir i escriure
- Lectura de forma autònoma i comprensió de la informació general, específica i detallada continguda en diferents tipus de textos sobre la vida quotidiana, temes socials, culturals i laborals.
- Comprensió i inferència de significats no explícits, postures, opinions o punts de vista procedents de textos propis dels mitjans de comunicació (articles, columnes d'opinió, missatges publicitaris) referits a temes concrets sobre l'actualitat.
- Composició de textos senzills i de certa complexitat, adaptant-se a la intenció comunicativa, utilitzant el registre apropiat amb claredat, correcció gramatical i adequació lèxica.
5. Tècniques de cerca, tractament i presentació de la informació
- Consulta de fonts d'informació impreses i digitals (llibres, internet, CD-ROM, enciclopèdies multimèdia, etc.)
- Planificació, organització de materials i elaboració formal de les produccions orals i escrites.
- Revisió i presentació de composicions escrites pròpies utilitzant les tecnologies de la informació i comunicació.