1. Continguts lèxico-semàntics
1. Vocabulari
– Vocabulari ampli i variat de les situacions i temes treballats en les seves variants formal i informal, llengua estàndard i registres familiars o professionals
– Sintagmes lexicalitzats i seqüències estereotipades (To my mind, By and large, To the best of my knowledge)
– Ampliació de “col·locacions” d’ús freqüent amb certs verbs (elicit an answer, alleviate fears)
– Verbs amb una o dos partícules: expredsions idiomàtiques (bring into force, set one´s heart on)
– Expressions idiomàtiques habituals (poke one´s nose into), comparacions estereotipades frequents (as…as) i proverbis (A stitch in time saves nine)
2. Formació de paraules
– Formació de paraules per derivació i composició: augmentatius i diminutius
– Noms compostos: nom+nom, verb+preposició
– Families de paraules (competition/competitive/competitor/compete). Paraules que poden pertànyer a més d’una categoria gramatical. Nominalització d’adjectius (clippings).
– Onomatopeies referides a animals (purr, neigh, croak).
– Sigles d’ús freqüent (DIY, VIP, UN).
3. Significat
– Reconeixement dels trets lèxics i definició de paraules. Reconeixement de la terminologia i abreviatures en diccionaris.
– Reconeixement del llenguatge figurat, de certs eufemismes o expressions de cortesia.
– Reconeixement del lèxic periodístic (axe, bid, clash), de certs vocables de “slang” (dough, jerk)
– Reconeixement d’expressions aliteratives (chit-chat, flip-flops)
– Distinció entre el lèxic britànic i l’americà.
– Paraules properes que poden produir dificultat (exhausting/exhaustive)
– Falsos amics i interferències lèxiques freqüents (morale, eventually)
2. Continguts gramaticals
En aquest nivell es revisen i amplien els continguts gramaticals dels nivells anteriors i s’introdueixen alguns aspectes nous per portar a terme les activitats i funcions comunicatives d’aquest nivell
– Oració
– Noms i adjectius
– Adjectius i altres complements del nom
– Determinants
– Pronoms
– Verbs
– Adverbis
– Enllaços
3. Continguts ortogràfics
– Homòfons i homògrafs.
– Estructura sil·làbica.
– Ampliació i aprofundiment de les varietats estándard britànica i americana.
– Ampliació en l’ús correcte dels signes ortogràfics: punt i coma; cometes; punts suspensius.
– Us de majúscules, cursiva i subratllat
– Abreviatures, sigles i símbols (selecció de las més importants).
4. Continguts fonètics i fonològics
– Revisió general de sons i fonemes vocàlics i consonàntics.
– Processos propis de la llengua que presenten major dificultat en la pronunciació.
– Us de la vocal neutra schwa i les formes dèbils.
– Consonants sil·làbiques (realism, apple).
– Processos fonològics: elisió, assimilació i epèntesi.
– Accent d’intensitat: síl·labes tòniques en formes simples i en compostes.
– Accent, ritme i entonació, patrons tonals de l’oració.