Notícies

Recull de novetats i articles
1 març 2019

Has experimentat mai la sensació d’estar al límit d’estrès? Posa-hi solució!

Dormir poc, treballar molt, complir amb les tasques de la llar o estar pendent del mòbil, són només algunes de les coses que ens mantenen ocupats tot el dia. Com a resultat pot sorgir l’estrès, un problema que afecta cada vegada a més persones.

Experts afirmen que un 70% de les malalties tenen relació directa amb l’estrès.

A continuació, et donem alguns consells per alliberar-te’n i poder prendre’t les coses més tranquil·lament.

Pren consciència de la respiració. Quan es produeixen episodis d’estrès, la respiració augmenta. Si t’escoltes la respiració, expirant i exhalant, segurament aquesta es tornarà més lenta.

Busca aquells moments que et donin tranquil·litat. El contacte amb la natura et podria beneficiar molt.

Posa ordre a la teva vida. Utilitzar una agenda i mantenir la llar organitzada, tenen efectes emocionals positius.

Cuida la teva alimentació. Una dieta equilibrada i rica en verdures i fruites, és fonamental per mantenir-te estable física i mentalment bé.

Fes esport. L’esport és un dels millors aliats contra l’estrès perquè ajuda al teu cos i a la teva ment a alliberar les tensions acumulades i a desconnectar de la rutina.

Creu en tu. La confiança et permet guanyar serenitat i equilibri emocional.

Canvia el teu vocabulari, si cal. Si et repeteixes constantment que estàs estressat i desbordat, aquesta sensació augmentarà. El vocabulari fa que focalitzem l’atenció en els senyals que poden manifestar estrès.

Cuida les teves relacions personals i elles et cuidaran a tu. Per ocupat que estiguis, busca un forat per quedar amb la gent que estimes i aprofita per parlar, entre altres coses, d’allò que et preocupa. Compartir és créixer.

Finalment, pots practicar el mindfulness per augmentar el nivell de consciència, gestionar les crisis i obtenir benestar i un alt rendiment personal i professional.