Notícies

Recull de novetats i articles
28 juny 2016

Ja saps tot el que una mala postura amb el mòbil pot comportar i com solucionar-ho?

Espanya és un dels països amb un major nombre de dispositius tecnològics connectats a internet. Segons l’estudi Connected Life de la consultora TNS, ens passem una mitja de 3 hores diàries mirant el telèfon mòbil o tauleta, és a dir, entre 700 i 1.400 hores l’any.

Els investigadors han establert que la postura de flexió cervical, habitualment utilitzada en utilitzar un smartphone, pot afegir fins a 27 Kg. a l’esforç que realitzen les vèrtebres de la columna cervical.

És per això que cal prendre consciència de les conseqüències que aquesta dinàmica et pot comportar i de les postures que adoptem quan estem amb el mòbil o tauleta i que podem millorar.

A continuació, et facilitem les nostres recomanacions perquè puguis adquirir uns hàbits més saludables i així disminuir el risc:

  • Quan menys inclinis el cap menys pes acumularàs a les vèrtebres de la columna cervical.
  • Si estàs al cotxe, no t’oblidis de posar l’opció mans lliures. D’aquesta manera evitaràs una mala postura i possibles efectes secundaris; i sobretot, per la teva seguretat i la dels altres, ja que podria portar a conseqüències irreversibles.
  • Fes exercici per evitar problemes cervicals. El coll és una estructura delicada que podem cuidar amb petits exercicis com adoptar una postura en línia recta, de manera que el coll no quedi inclinat ni un sol grau cap endavant.
  • Utilitza el dispositiu amb les dues mans: una per subjectar-lo i l’altre per manipular, obrir aplicacions, escriure, etc. D’aquesta manera evitaràs sobrecarregar una mà i repartiràs l’esforç entre les dues.
  • Evita utilitzar el dispositiu mentre camines pel carrer. Acostumem a pensar que podem fer diverses coses a la vegada i és cert. Però també és cert que el rendiment i la concentració en cada tasca que fem simultàniament baixa considerablement, de manera que podria provocar un situació compromesa i, fins i tot, un accident greu.
  • És important descansar cada 10 o 15 minuts, en cas que sigui necessari fer-lo servir durant més temps seguit. Més enllà de la postura ergonòmica la vista també se’n veu perjudicada.

@EGEgirona