Notícies

Recull de novetats i articles
21 ag. 2018

Com combatre la síndrome postvacacional

La síndrome postvacacional és un trastorn adaptatiu, similar a l’estrès, que es pot patir al final d’un període de descans més llarg de l’habitual, quan un no es veu capaç de respondre a l’alt nombre de demandes i estímuls que suposa la tornada a la rutina o el retorn a la seva vida laboral.

Alguns dels seus símptomes poden ser:

– Baix estat anímic
– Malestar
– Apatia
– Decaïment
– Ansietat
– Falta d’energia
– Sensació de fàstic
– Canvis d’humor

El millor per combatre la síndrome postvacacional és evitar la seva aparició.

· No et descuidis. Fes exercici físic durant les vacances. Mantenir-se en forma és important.
· No tornis de les vacances just el dia abans a la tornada a la feina. Has de preparar-te físicament i mentalment.
· Reprèn els hàbits de son que portaràs durant els mesos següents.
· Planifica uns dies abans com serà la teva reincorporació al treball. Pots donar un cop d’ull a l’agenda, revisar les tasques que hauràs de fer o contactar amb companys, per exemple.
· Visualitza’t en el teu dia a dia amb alegria i enfoca’t en tots els aspectes positius que t’esperen.
· No et carreguis excessivament de feina el primer dia. La forma més suportable de tornar al treball és fent-ho progressivament.
· Prepara alguna escapada o excursió que et motivi. Tenir noves il·lusions t’ajudarà a oblidar la síndrome postvacacional.