Notícies

Recull de novetats i articles
23 gen. 2019

Millora la teva concentració amb aquests suggeriments

Tenir capacitat per a concentrar-se ens ajuda a ser més efectius a l’hora de realitzar qualsevol feina i augmenta la memòria i l’efectivitat i precisió en la presa de decisions.

Són molts els estímuls que rebem al llarg del dia i que ens sobrecarreguen els nostres sentits. Trucades, missatges, música o notícies de xarxes socials, són només alguns d’aquests elements que no ens ajuden a centrar l’atenció en el que fem. I és que aquestes interrupcions constants ens obliguen a reaccionar ràpidament d’una cosa a l’altra i la nostra ment ens acaba cansant.

A continuació, et suggerim els següents consells per millorar la teva atenció i concentració.

1. Descansa les hores suficients. Per poder concentrar-nos bé, és essencial estar descansats.

2. Sigues conscient. No deixis que et robin l’atenció i evita aquells estímuls externs que et puguin distreure.

3. Planifica la teva rutina. Ordena les teves prioritats del dia a dia. Si sabem exactament què hem de fer i com, la tasca es torna més senzilla i la nostra ment es focalitza millor en cada tasca a l’hora d’abordar-la.

4. Evita fer diverses coses a la vegada i busca moments per centrar-te en la teva respiració. Sigues conscient del teu estat. Escolta’t més.

5. Escolta el silenci. Deixa que la teva atenció es dirigeixi a les petites coses com el tacte dels aliments, el gust de la beguda o els colors que t’envolten.

6. El cervell és el múscul més important del cos, cuida’l! Fes exercicis i jocs com sopes de lletres, sudokus o el cub de Rubik. Aquest tipus de tasques ajuden a la prevenció del deteriorament cognitiu i poden ajudar a augmentar la reserva cognitiva.

Altres activitats que poden millorar la concentració i ajudar a centrar-te en les teves tasques són practicar esport, jugar a escacs, escriure a mà o dibuixar.