Notícies

Recull de novetats i articles
13 març 2019

Detecta i elimina els lladres de temps!

Cada vegada més persones tenen la sensació que els hi falta temps per conciliar totes les seves obligacions diàries.

Aquesta situació, que genera estrès, sol sorgir en invertir temps en tasques poc importants o en perdre la concentració fent activitats importants per culpa dels lladres de temps. Parlem, per exemple, de missatges, trucades telefòniques, interrupcions innecessàries, correus o notificacions de xarxes socials.

Saber identificar els lladres de temps és molt important, ja que si no tenim temps suficient per realitzar les nostres tasques imprescindibles, haurem d’agafar aquest temps d’un altre lloc, és a dir, treure temps d’estar amb la família i amics, tenir menys temps per fer esport o descansar, etc.

Alguns d’aquests lladres vénen de l’exterior i altres els generem nosaltres mateixos. Alguns són evidents i altres passen desapercebuts. Però tots ens treuen alguns minuts cada vegada, que al final de la setmana es converteixen en hores.

En qualsevol cas, et facilitem una llista dels més importants, perquè puguis aprendre a detectar-los i erradicar-los:

Desorganització personal. Si no t organitzes, perdràs molt temps decidint què és el següent que faràs i com. Agrupa les tasques semblants dins d’un mateix context.

Objectius confusos. Si no tens clars els teus objectius, difícilment podràs definir el treball a realitzar ni planificar-te adequadament. Defineix clarament els teus objectius a curt i llarg termini. Sigues realista!

No prendre decisions. Esperar a tenir tota la informació necessària o desitjada per prendre una decisió pot provocar una crisi o que perdis una oportunitat. Les indecisions només generen confusió.

No saber dir que no. Acceptar peticions que no t’aporten res, et farà perdre temps innecessari. Aprèn a dir que no i, si cal, a delegar tasques de manera adequada.

Xarxes socials, correu i altres missatges. Si els tens oberts, rebràs notificacions i ho voldràs veure i contestar. Tanca-ho tot i planifica els teus moments en què entrar, contestar i deixar-ho tot en ordre.

Falta de concentració. Treballar excessivament, anar cansat, sentir-se fatigat o estressat i altres factors anímics, poden passar factura.

La motivació pot ser la teva millor aliada!