Notícies

Recull de novetats i articles
14 abr. 2020

Com gestionar millor el malestar psicològic

L’alerta sanitària generada per l’epidèmia del Covid-19 està generant una sensació de malestar en moltes persones. És molt important aprendre a gestionar aquestes emocions perquè ens afectin el mínim possible en el nostre dia a dia.

Tenir una actitud positiva i optimista pot ser millor que qualsevol medicina per afrontar els reptes diaris.

A continuació, et proposem algunes pràctiques que et poden ajudar a gestionar millor les teves emocions.

Repassa quines habilitats et van servir en el passat per superar altres situacions complicades i posa-les en pràctica.

Practica activitats que et relaxin com ara exercici, ioga o mindfulness. Petites coses com estirar-se i escoltar música, també poden ajudar a relaxar-se.

Deixa’t sentir, observa’t i reconeix els teus sentiments i sensacions. Para atenció al teu cos i el que et comunica. És important ser honest amb un mateix i de res serveix jutjar els sentiments.

Indaga i posa nom a les teves emocions. Descobreix el seu significat per poder combatre-les. Angoixa? Ansietat? Estrès? Avorriment?

No et deixis contagiar per la por. Utilitza fonts d’informació oficials i científiques, i racionalitza’n el consum, ja que estar permanentment connectat no és positiu per a la teva salut mental.

Intenta tallar amb aquells pensaments negatius. Quan els tinguis, trenca amb el que estiguis fent i, si pots, intenta parlar amb algú per canviar d’estat i desconnectar un moment.

Les relacions socials faciliten l’estat d’aïllament i compartir les teves emocions amb els altres pot resultar molt beneficiós i reconfortant per a tu.

Finalment, si encara et costa passar tanta estona a casa, et recomanem que repassis el nostre penúltim post per agafar idees i distreure’t!