Notícies

Recull de novetats i articles
23 maig 2018

Consells per dormir millor

El descans durant la nit és essencial per tenir una bona salut, ja que la falta de son disminueix el rendiment laboral, provoca errors de memòria, pot generar ansietat o irritabilitat, accentua la falta de concentració, etc.

Algunes de les causes més comunes de l’insomni són les alteracions emocionals (angoixa, preocupacions excessives, estrès…) i les causes mèdiques com el dolor i altres malalties.

A continuació, t’oferim els nostres consells per combatre aquesta situació i poder descansar millor:

  • Organitza l’habitació perquè sigui una zona exclusivament de descans. Ventila l’espai i assegura’t que podràs dormir en silenci.
  • Estableix un horari de son regular. Organitzar el nostre son i fer-ho de forma responsable farà que dormim millor i ens despertem més frescos.
  • Utilitza roba còmoda, preferentment peces àmplies i de cotó 100%
  • Disminueix el temps que passes davant l’ordinador o del televisor abans d’anar a dormir. La llum emesa per les pantalles poden activar l’estat nerviós.
  • Evita el menjar pesat que et pugui dificultar la digestió i les begudes estimulants que et poden alterar emocionalment.
  • Fes una bona respiració. Fer respiracions profundes amb el diafragma ajuda a relaxar-te.
  • Si no aconsegueixes adormir-te al cap d’una estona d’intentar relaxar-te, aixeca’t durant uns minuts o posa’t a llegir. Si no pots dormir, donar voltes al llit no ajuda a agafar el son.
  • Si fas migdiada, que sigui màxim de 20 minuts. Si dorms més possiblement t’afectarà el son nocturn.