Notícies

Recull de novetats i articles
29 juny 2017

Addicte al teu smartphone? Consells per superar la “mòbil dependència”

Les estadístiques confirmen que el 5% dels espanyols és addicte al telèfon mòbil i més del 15% en fa un ús molt elevat.

WhatsApp, Instagram, Twitter i Facebook, són algunes de les aplicacions que més utilitzem i que ens generen desig de consultar constantment el nostre smartphone.

Si necessites millorar aquest aspecte de la teva vida, intentant dependre menys d’aquest aparell, els següents consells et poden ajudar.

Estableix moments per fer-lo servir. Segurament no el necessites sempre amb tu. Si vas de passeig, de vacances o a fer esport, per exemple, deixa’l a casa.
No cal que contestis a tot de seguida. Dóna’t el teu temps i respon quan tinguis un moment. Reduiràs el teu estrès i les possibilitats de tenir un accident.
Pots activar el mode silenci per a desconnectar durant el dia.
Fes servir altres dispositius. Per exemple, si escoltes música des del mòbil, substitueix-lo per un reproductor de música. D’aquesta manera estalviaràs la dependència d’anar mirant el mòbil mentre canvies de cançó. A més, farà que et duri més la bateria.
Desactiva les notificacions de les xarxes socials. No cal que estiguis tot el dia enganxat a les xarxes socials; és millor que les consultis de tant en tant.
Procura trucar en lloc d’enviar missatges. Una conversa telefònica acostuma a durar menys que una conversa escrita.
Apaga el telèfon quan vagis a dormir i posa’l lluny d’on estiguis dormint.

Finalment, et recomanem l’aplicació FaceUp, la primera dedicada a conèixer i superar la “mòbil dependència” que pateixen més del 70% d’usuaris dels telèfons intel·ligents. Amb aquesta aplicació podràs conèixer el grau d’una possible addicció al mòbil, a través d’un test, i participar en programes per a superar-ho mitjançant reptes.