Notícies

Recull de novetats i articles
29 abr. 2020

Consells per no aclaparar-se

Davant d’una situació angoixant, el millor no acalaparar-se i parar-se a pensar en les solucions que podem prendre perquè el problema no s’agreugi.

Normalment, l’aclaparament és una cosa temporal però no per això hem de despreocupar-nos. Cal cuidar-se i combatre aquesta sensació tan desagradable.

A continuació, et recomanem algunes coses que pots fer per deixar d’atabalar-te:

Pensa i reflexiona. Sempre hi ha alternatives per combatre allò que et preocupa. Elabora una llista de preocupacions de més a menys urgents i combat-les. Escriure ajuda a ordenar la ment.

Troba les teves tècniques de relaxació. Relaxar-se en moments d’aclaparament és molt important per a poder controlar els nervis. Meditar, veure pel·lícules d’humor, practicar ioga o mindfulness i fer esport, són només algunes de les idees que et podrien anar bé.

Pensa en positiu. El pensament positiu t’ajudarà a superar-te a tu mateix amb més rapidesa. Sempre hi ha alguna cosa bona en tot el que et passa, troba-la!

Busca distraccions. Treballar o estudiar és molt important, però no ho és tot. Cal buscar moments per fer allò que et motiva i que et dóna benestar. Qualsevol pràctica que t’apassioni és una bona teràpia per fugir de les sensacions desagradables.

Comparteix els teus sentiments. Una altra teràpia que et podria anar molt bé és la d’explicar com et sents als teus familiars o amics. Compartir com et sents, és acceptar aquest sentiment i deixar-ho fluir al nostre cos, i així en disminueix la seva intensitat. Prova-ho!