Notícies

Recull de novetats i articles
18 des. 2018

Consells per evitar els excessos de menjar durant les festes

Durant les vacances és fàcil deixar-se portar pels excessos de menjar

No esperis al gran sopar o dinar per tenir remordiments i posa en pràctica els següents consells:

Abans d’un àpat copiós, menja una mica de fruita o un iogurt desnatat. Et saciarà i ajudarà a no arribar a la taula amb ànsies de menjar molt.

Menjar sa no vol dir deixar de menjar el que et ve de gust. La clau està a cuidar les teves porcions.
La sensació de sacietat pot trigar fins a 20 minuts en arribar al cervell, així que si menges amb lentitud possiblement et notaràs satisfet abans d’haver menjat massa.

Beu molt líquid. Evita el consum excessiu d’alcohol i reserva’l per aquells moments particulars. Recorda que l’aigua és la beguda més hidratant i no engreixa. A més, ajuda a sentir-te satisfet encara que sigui durant una estona.

Escolta el teu cos per a identificar quan et sents satisfet i així evitar inflor o altres possibles problemes relacionats amb la digestió.

Després un tiberi, l’endemà, intenta menjar brou depuratiu, verdures o fruites que ajudin a desintoxicar-te. Les infusions digestives poden ser un bon aliat.

No t’oblidis de fer exercici entre àpats. Encara que sigui un passeig després de dinar, t’ajudarà a pair i a cremar més calories consumides.

Recorda que tots som humans i que estem en època de festes, pel que està bé celebrar-ho i donar-nos una recompensa de tant en tant. Així que no siguis massa dur amb tu mateix i no tinguis remordiments. Només assegura’t de no descontrolar-te ni sentir malestar.