12 gen. 2018

7 consells per millorar les teves habilitats socials

Les habilitats socials són aquelles qualitats que et permeten interactuar i relacionar-te amb els altres de manera efectiva i satisfactòria.

Tant les persones del teu voltant com les empreses, comencen a valorar, cada vegada més, la sociabilitat i les capacitats comunicatives.

Si poses en pràctica els consells i trucs que et facilitem a continuació, segurament, podràs millorar en aquest aspecte.

No tinguis por de conversar amb desconeguts

És important obrir-nos i aprendre a iniciar noves converses, fins i tot amb aquelles persones que ens imposen més.

Confia en tu mateix

És més fàcil interactuar amb altres persones si parteixes d’una bona autoestima.

Mira als ulls del teu interlocutor

No només transmetràs més seguretat en tu mateix sinó que connectaràs millor i generaràs més empatia.

Sigues agradable

Recorda que ens sentim especialment atrets cap a aquelles persones que ens fan sentir bé.

Mostra interès pel teu interlocutor

Potser pots trobar temes que us uneixin i millorin la conversa. A tots ens agrada sentir-nos còmodes. Si la conversa flueix, la relació serà molt més fàcil i autèntica.

Escolta amb atenció

No n’hi ha prou en saber parlar. Escoltar vol dir dirigir l’atenció cap a les paraules de l’altre, extraient l’essencial del missatge i sense fer judicis anticipats. No oblidis allò que no es diu amb paraules.

No et preocupis per la perfecció, el més important és intentar-ho

No sempre surt tot com esperem. Potser les persones amb qui interactues no estiguin d’humor o, simplement, no tinguin ganes de comunicar-se. No et responsabilitzis per això, coneixeràs moltíssimes altres persones que aportaran coses a la teva vida!