Notícies

Recull de novetats i articles
17 des. 2019

4 consells per a gaudir de les festes de Nadal de forma sana

Nadal també representa festes amb amics, sopars d’empresa, dinars familiars… El que suposa que haurien de ser uns dies de tranquil·litat, acaben convertint-se en un estrès continu i ple d’obligacions que pot alterar la nostra rutina diària i fer que la nostra salut se’n ressenti, tant en l’àmbit físic com psicològic o anímic.

Planificar i evitar els excessos són alguns dels següents consells per gaudir de forma sana d’aquestes festes de Nadal.

– Planifica i organitza les teves tasques durant les festes nadalenques. Especialment, si ets de les persones que has de comprar regals, organitzar festes i preparar menjars, hauries d’organitzar aquestes setmanes visualitzant les fites i les dates importants amb uns dies d’antelació.

Anticipa’t i avança tasques com, per exemple, comprar els regals.

Si t’organitzes bé, a més de guanyar temps pots estalviar diners. Quan s’acosten les dates clau, els productes pugen de preu a algunes botigues i, a més, les aglomeracions de gent i les presses poden impulsar-te a comprar alguna cosa que acabes trobant fàcilment sense parar a valorar-ne la qualitat i el preu.

– Consumeix alcohol responsablement. Durant aquestes dates la ingesta d’alcohol sol augmentar i ens deixem dur pel bon ambient de les festes i l’inevitable “un dia és un dia”. És important que no abaixis la guàrdia i beguis amb moderació.

Mira de no beure amb l’estómac buit i intenta canviar el consum de begudes d’alta graduació pel vi o la cervesa o, directament, per les begudes sense alcohol. Si no barreges diferents tipus de begudes millor.

– Els medicaments només quan siguin imprescindibles.

A vegades, els excessos nadalencs comporten certs estats de malestar físic o psíquic que sovint combatem amb medicaments, cosa que podria empitjorar més la salut. Un ibuprofèn pot ser molt oportú o totalment desaconsellable en funció de la persona i del seu context. Així que millor consulta-ho al teu metge o farmacèutic abans de prendre alguna cosa.

– No abandonis l’exercici físic durant aquests dies. Dedica-li una mitja hora diària a córrer, caminar o a practicar l’esport que més t’agradi. El teu cos t’ho agrairà i la teva ment també.

Recorda que realitzar un passeig després d’un àpat ajuda a millor el trànsit intestinal i a sentir-te més lleuger.

I finalment, et desitgem molt bones festes!